Deklaracja dostępności
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Powody wyłaczeń:
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r.,
- treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań oraz nieuaktualnianych lub niepoddawanych po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.
Elementy niedostępne to min.
- wybrane pliki do pobrania na stronie nie są dostępne cyfrowo,
- materiały publikowane w zewnętrznych kanałach informacyjnych typu Facebook mogą być częściowo dostępne cyfrowo i mogą nie posiadać odpowiednich transkrypcji
Ponadto:
- dokumenty PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.),
- pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
- serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
Dokładamy wszelkich starań aby publikowane materiały ostatecznie były w pełni dostępne cyfrowe.
Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Agencja Interaktywna IntraCOM.pl S.C.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:
- Przejdź do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0)
- Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
- Przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
- Przejdź do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
- Przejdź do wersji kontrastowej (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Małgorzata Kunc, .
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 501 582 247. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku bezpośrednio od ulicy Sienkiewicza bez udogodnień dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Zamontowano oporęczowania ułatwiające wejście po schodach.
Wejście do budynku od ulicy Dąbrowskiego wyposażone w podjazd oraz dzwonki przy drzwiach dla osób niepełnosprawnych, naprzeciw Powiatowej Biblioteki Publicznej w Kępnie.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Wejście do budynku od ulicy Dąbrowskiego wyposażone w podjazd oraz dzwonki przy drzwiach dla osób niepełnosprawnych, naprzeciw Powiatowej Biblioteki Publicznej w Kępnie.
W budynku korytarze o szerokości 134 cm. Winda znajduje się przy wejściu B do budynku, jest kompatybilna z każdym piętrem budynku.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Pochylnia dostosowana do wózków inwalidzkich znajduje się przy wejściu A oraz B w budynku od ulicy Dąbrowskiego, naprzeciw Powiatowej Biblioteki Publicznej w Kępnie.
W budynku brak platform przyschodowych.
Nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej znajduje się przy ulicy Sienkiewicza, naprzeciw wejścia B do budynku.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoba z niepełnosprawnościami chcąca skorzystać z pomocy tłumacza powinna zgłosić ten zamiar co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie należy wysłać e-mailem na adres:
Osoba z niepełnosprawnościami chcąca skorzystać z pomocy tłumacza może skorzystać z tłumacza online ze swojego urządzenia lub poprosić o pomoc pracownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Szczegóły tutaj. tłumacz języka migowego
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- PCPR Kępno
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2019-09-23 10:00
- Aktualizacja publikacji
- IntraCOM.pl Katowice 2024-01-11 15:04
- Wytworzenie publikacji
- IntraCOM.pl S.C. 2024-01-11 15:04
- Zatwierdzenie
- Dyrektor PCPR 2024-01-11 15:04