Tłumacz języka migowego
Informujemy o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego online
Klikając w ikonę "Tłumacz Migam" mogą Państwo rozpocząć rozmowę. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem połączenia wideo na komputerze/tablecie/telefonie Klienta. Tłumacz języka migowego, widoczny na ekranie będzie pośredniczył w rozmowie Klient-Urzędnik na interesujący Państwa temat w zakresie spraw realizowanych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie. Usługa dostępna jest w godzinach pracy urzędu tj. od poniedziałku do piątku, od 7:30 do 15:30.
Minimalne warunki techniczne: każde urządzenie typu komputer/tablet/telefon z dostępem do Internetu, wyposazone w kamerę i mikrofon, z zainstalowaną aktualną przeglądarką: Chrome, Firefox, Opera, Safari, Edge lub Canary. Usługa działa równiez na urządzeniach mobilnych z systemem Android jak i iOS.
Informacja dla osób uprawnionych
Główna siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie (PCPR) znajduje się w budynku przy ul. Sienkiewicza 26, gdzie swoje biuro ma Dyrektor, Zastępca Dyrektora, Zespół ds. Finansowo-Księgowych, Zespół ds. Organizacyjno-Administracyjnych i Prawnych oraz Zespół ds. Świadczeń, Pomocy Instytucjonalnej i Projektów.
Ponadto w budynku tym mieszczą się następujące Zespoły:
Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych, w którym osoba niepełnosprawna może skorzystać z :
- dofinansowania ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) do:
- likwidacji barier architektonicznych,
- likwidacji barier technicznych i w komunikowaniu się,
- turnusów rehabilitacyjnych,
- środków pomocniczych i ortopedycznych,
- sprzętu rehabilitacyjnego,
- sportu, kultury i rekreacji osób niepełnosprawnych, a także kompleksowej obsługi programów PFRON kierowanych indywidualnie do osób niepełnosprawnych.
Zespół ds. Pieczy Zastępczej, którego najważniejszymi zadaniami są:
- pozyskiwanie, szkolenie i kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do pełnienia funkcji rodziny zastępczej,
- zapewnienie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą poprzez: szkolenia, grupy wsparcia, rodziny pomocowe, wolontariuszy, koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, poradnictwo i terapię,
- zapewnienie pomocy i wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.
Zespół Interwencji Kryzysowej, którego celem głównym jest udzielanie specjalistycznego poradnictwa na rzecz osób i rodzin będących w stanie kryzysu przez psychologa, prawnika oraz pracownika socjalnego.
Zespół Wsparcia Rodziny, w ramach którego funkcjonują:
- zajęcia socjoterapeutyczne,
- gabinet psychologiczny dla osób dorosłych i dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej,
- gabinet logopedyczny dla osób dorosłych i dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej,
- placówka wsparcia dziennego prowadzona w formie pracy podwórkowej.
Przy PCPR działa także Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kępnie.
W ramach zadań Zespołu osoby niepełnosprawne mogą uzyskać:
- orzeczenia o niepełnosprawności dla osób, które nie ukończyły 16 roku życia,
- orzeczenia o stopniu niepełnosprawności dla osób, które ukończyły 16 rok życia,
- orzeczenia o stopniu niepełnosprawności do ulg i uprawnień w trybie uproszczonym (dotyczy osób posiadających ważne orzeczenie innych organów),
- legitymację osoby niepełnosprawnej,
- kartę parkingową dla osoby niepełnosprawnej.
Transkrypcja PJM
Komunikacja PCPR w Kępnie
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z trzydniowym wyprzedzeniem i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.
Część pracowników Centrum została przeszkolona na poziomie elementarnym ze znajomości polskiego języka migowego (PJM) oraz systemu językowo-migowego (SJM).
KROK 1. Wybierz preferowany przez siebie sposób komunikacji
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej i chcąca skorzystać z osobistej pomocy tłumacza może wybrać jedną z form kontaktu:
- e-mail pod adres : pcpr_kepno@kepno.com.pl;
- telefon pod numer: 62 79 122 90 (korzystając z osoby przybranej) i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.
Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko osoby zainteresowanej;
- propozycję terminu;
- krótkie określenie sprawy;
- kontakt zwrotny, na który zostanie nadesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.
W zgłoszeniu zaznacz koniecznie czy komunikujesz się w polskim języku migowym (PJM), systemie językowo-migowym (SJM) czy sposobie komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).
KROK 2 Po wyborze formy kontaktu wyślij zgłoszenie
Zgłoszenia przesłane faksem lub pocztą elektroniczną, w dni wolne lub poza godzinami pracy Centrum będą rejestrowane i potwierdzane, w pierwszy dzień roboczy następujący po dacie odbioru maila lub faksu.
Termin umówienia spotkania zależy od aktualnej dostępności tłumacza. O miejscu i terminie osobistego spotkania z tłumaczem w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, poinformuje w dniu rejestracji na adres e-mail lub numer telefonu podany przez osobę zainteresowaną w zgłoszeniu.
KROK 3 Przyjdź w umówione miejsce o umówionej porze
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.
Transkrypcja PJM
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- PCPR Kępno
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2019-09-23 10:00
- Aktualizacja publikacji
- Żurecka Lidia 2021-09-24 12:52
- Wytworzenie publikacji
- Żurecka Lidia 2021-09-24 12:52
- Zatwierdzenie
- Żurecka Lidia 2021-09-24 12:52