Ogłoszenie o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze: Inspektor w Zespole ds. Finansowo-Księgowych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektor
w Zespole ds. Finansowo-Księgowych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie
Oferta Nr: PCPR.1101.2.2023 z dnia 11 sierpnia 2023r.
1.WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
1) wykształcenie:
- konieczne: wyższe
- preferowane: średnie oraz ukończone szkolenia specjalistyczne w zakresie kadr lub płac lub finansów.
2) doświadczenie (staż pracy):
- konieczne: wyższe- 3lata, średnie - 5lat w tym co najmniej 2lata doświadczenia w pracy administracyjnej w jednostkach pomocy społecznej
- preferowane: doświadczenie związane z kadrami i finansami w jednostkach samorządowych
3) umiejętności zawodowe:
- konieczne: biegła znajomość obsługi komputera, dobra znajomość obsługi programu Płatnik i programu płacowo-kadrowego Optima, znajomość przepisów: z zakresu prawa pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, o podatku dochodowym od osób fizycznych, ubezpieczeń społecznych, funduszu świadczeń socjalnych,
- preferowane: dyspozycyjność, umiejętność pracy pod presją czasu, dobra organizacja pracy własnej, umiejętność logicznego myślenia, praktyczna znajomość zagadnień kadrowych i płacowych, gotowość do podnoszenia swoich kwalifikacji.
4) inne wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
2. WYMAGANIA DODATKOWE:
- wiedza z zakresu podstawowych regulacji prawnych związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego, kodeksem postepowania administracyjnego,
- umiejętności interpretacji i stosowania przepisów prawa,
- umiejętność redagowania pism urzędowych, oraz redagowania wewnętrznych aktów prawnych,
- komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych, wysoka kultura osobista,
- dokładność, rzetelność, sumienność, terminowość, odpowiedzialność w wykonywaniu obowiązków, lojalność, dyspozycyjność, dyskrecja,
- odporność na sytuacje stresowe,
- dbanie o pozytywny wizerunek Jednostki,
3. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ:
1) Prowadzenie spraw związanych z wynagrodzeniami polegającymi m.in. na:
- naliczaniu wynagrodzeń osobowych i bezosobowych,
- naliczaniu zasiłków ZUS oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji dotyczącej poszczególnych zasiłków na obowiązujących drukach lub w postaci luźnych kart przenoszonych z komputerowych nośników danych,
- sporządzaniu list płac zleceniobiorców,
- sprawdzaniu pod względem formalno-rachunkowym list płac pracowników i zleceniobiorców,
- sporządzaniu pod względem formalno-rachunkowym rachunków do umów zleceń,
- rozliczaniu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
- naliczaniu zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń oraz sporządzaniu miesięcznych i rocznych deklaracji z tytułu pobranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
- naliczaniu i pobieraniu PPK, dobrowolnego pracowniczego ubezpieczenia grupowego oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie (miesięcznej deklaracji rozliczeniowej),
- terminowym sporządzaniu dokumentacji dotyczącej miesięcznych deklaracji ZUS,
- dokonywaniu potrąceń ustawowych z wynagrodzeń pracowników oraz według złożonych indywidualnych deklaracji o potraceniach,
- uzgadnianiu z systemem kadrowo-płacowym i finansowo-księgowym rocznych pobranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
- prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców,
- archiwizacji wytworzonej dokumentacji pracowniczej w systemie elektronicznym.
2) Współpraca ze stanowiskiem zajmującym się sprawami kadrowymi w sprawach związanych z naliczaniem wynagrodzeń dla pracowników i zleceniobiorców.
3) Sporządzanie zaświadczeń do celów emerytalno-rentowych dla zatrudnionych emerytów i rencistów.
4) Przygotowywanie przelewów w zakresie płac i wprowadzanie do bankowości elektronicznej.
5) Prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym.
6) Przygotowywanie dowodów księgowych i dokumentacji do wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych.
7) Bieżące i prawidłowe dokonywanie zapisów księgowych list płac (w tym dekretacja dokumentu księgowego) w sposób umożliwiający otrzymywanie rzetelnych informacji ekonomicznych w szczególności rejestrowanie w programie finansowo-księgowym.
8) Rozliczanie i analiza poprawności zapisów list płac w systemie finansowo-księgowym, konta rozrachunków tj. 225,229,231,240 i konta kosztów tj. zespołu „4”, sporządzanie miesięcznych zestawień kosztów i zobowiązań do 5-go dnia następnego miesiąca.
9) Zgłoszenie i wyrejestrowanie do ZUS pracowników oraz osób pracujących na podstawie umów cywilnoprawnych oraz członków ich rodzin.
10) Naliczanie i terminowe odprowadzanie do Urzędu Skarbowego podatków od wypłaconych wynagrodzeń, sporządzanie deklaracji podatkowych.
11) Naliczanie i terminowe odprowadzanie do ZUS składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy, sporządzanie raportów ZUS IMIR.
12) Prowadzenie spraw pracowniczych w ramach:
- grupowego ubezpieczenia,
- pracowniczych planów kapitałowych (PPK).
13) Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora bądź przez bezpośredniego przełożonego.
4. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU OBJĘTYM NABOREM:
Miejsce pracy:
Praca w budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26. Budynek Urzędu wyposażony w podjazd i windę.
Stanowisko pracy:
- stanowisko dla pracownika administracji biurowej z obsługą komputera powyżej 4 godzin dziennie oraz urządzeń biurowych,
- praca na ¾ etatu z przewagą wysiłku umysłowego,
- praca w systemie jednozmianowym,
- przewidywany termin zatrudnienia: 1 września 2023 rok.
5. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W JEDNOSTCE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi co najmniej 6%.
6. WYMAGANE DOKUMENTY:
- list motywacyjny własnoręcznie podpisany,
- CV - z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach (własnoręczny podpis),
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopie świadectw pracy oraz referencje,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie,
- osoby niepełnosprawne kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność,
- oświadczenie o zapoznaniu się z Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych w procesie naboru.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostanie do przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów.
7. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, ul. Sienkiewicza 26 lub pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze „Inspektor w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie”, w terminie do dnia 21 sierpnia 2023r. do godz. 15:00. Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie po wyżej określonym terminie podlegają odrzuceniu.
8. DODATKOWE INFORMACJE:
Procedura naboru na stanowisko urzędnicze jest dwuetapowa i obejmuje:
I etap: kwalifikacja formalna - badanie złożonych ofert pod względem ich kompletności i spełnienia wymagań formalnych określonych w punktach 1,2, i 6. Do II etapu dopuszcza się osoby zakwalifikowane w I etapie.
II etap: kwalifikacja merytoryczna - obejmująca test i rozmowę kwalifikacyjną. - test składający się z 10 pytań. Zakres testu obejmował będzie:
- ustawę z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz. 530),
- ustawę z dnia 5 czerwca 1989r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz.U. z 2022r. poz. 1526 ze zm.),
- ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. kodeks pracy (tj. z Dz.U. z 2023r. poz. 1465),
- ustawa z dnia 25 czerwca 1999r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (tj. Dz.U. z 2022 poz. 1732),
- ustawa o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009r. (Dz.U. z 2023 poz. 1270 ze zm.),
- ustawa o rachunkowości z dnia 29 września 1994r. (Dz.U. z 2023 poz. 120 ze zm.).
Test odbędzie się w dniu 30.08.2023r. w siedzibie PCPR przy ul. Sienkiewicza 26 o godz. 11:00. Z osobami, które uzyskały największą liczbę punktów z testu, przeprowadzona zostanie rozmowa kwalifikacyjna z Komisją Rekrutacyjną w dniu 30.08.2023r. o godz. 13:00 w siedzibie PCPR w Kępnie przy ul. Sienkiewicza 26.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie oraz na tablicy ogłoszeń w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, ul. Sienkiewicza 26.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust 1 lit. A) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych zwane dalej RODO) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r., poz.530)”.
Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określone w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów bez własnoręcznego podpisu nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Złożonych i nie wykorzystanych dokumentów w procesie rekrutacji PCPR Kępno nie odsyła. Kandydat może je odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji.
/-/ Beata Kosędka
Z-ca Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Kępnie
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W PROCESIE NABORU
W związku z art. 13 ust. 1 i 2 RODO1, informuję:
- Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Kępnie ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno, reprezentowane przez Dyrektora. Kontakt do Administratora: tel. 62 79 122 90; e-mail: . - Inspektor Ochrony Danych Osobowych - informacje pod linkiem https://pcpr.kepno.pl/o-nas/ochrona-danych-osobowych.
- Pani/ Pana dane osobowe przetwarzane będą w trybie art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO w związku z art. 221 par. 1-2 Kodeksu Pracy w celu w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego na wolne stanowisko pracy.
- Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest dobrowolne jednak niezbędne w celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji na wolne stanowisko pracy.
- Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane wyłącznie przez okres przeprowadzenia rekrutacji, a następnie trwale niszczone. Dane osoby przyjętej do pracy będą przeniesione do akt pracowniczych i przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym prawa o archiwizacji.
- Dane osobowe będą przetwarzane w formie papierowej i elektronicznej.
- Dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.
- Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie uprawnionym organom państwowym, organom ochrony prawnej np. w związku z prowadzonym postępowaniem.
- Przysługuje Pani/ Panu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym.
- Cofnięcie zgody może mieć następującą formę: Cofam moją zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ……………., udzieloną w dniu ……… w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego na wolne stanowisko pracy. Podpis osoby, której dane dotyczą.
- Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Każdej osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania dostępu do danych osobowych dotyczących jej osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
- Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zgodności z art. 77 RODO, (…każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, (…) jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza niniejsze rozporządzenie) - Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, www.uodo.gov.pl
_______________
1 RODO- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych Dz. Urz. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r.)
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Nabór na wolne stanowiska | ||||
2023-08-11 |
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.pdf
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 83
|
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.pdf 173.16KB | zobacz |