Ogłoszenie o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze: Inspektor w Zespole ds. Osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektor w Zespole ds. Osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie
Oferta Nr: PCPR.1101.1.2025 z dnia 06.10.2025r.
- WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
- wykształcenie:
- konieczne: wyższe
- doświadczenie (staż pracy):
- konieczne: 3 lata,
- preferowane: 3 lata pracy; doświadczenie związane w pracy administracyjnej w jednostkach pomocy społecznej, doświadczenie związane w pracy z klientami z niepełnosprawnością
- umiejętności zawodowe:
- konieczne: biegła znajomość obsługi komputera, dobra znajomość obsługi programu SOW, znajomość przepisów: Kodeks Postepowania Administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- preferowane: dyspozycyjność, umiejętność pracy pod presją czasu, dobra organizacja pracy własnej, umiejętność logicznego myślenia, gotowość do podnoszenia swoich kwalifikacji
- inne wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- WYMAGANIA DODATKOWE:
- znajomość przepisów prawa: wiedza z zakresu podstawowych regulacji prawnych związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego, ustawą o samorządzie powiatowym, ustawy o dostępie do informacji publicznej, Prawo zamówień publicznych,
- komunikatywność, kreatywność i umiejętność działania pod presją czasu, wysoka kultura osobista,
- dokładność i skrupulatność, rzetelność, sumienność, terminowość, odpowiedzialność w wykonywaniu obowiązków, lojalność, dyskrecja, odporność na sytuacje stresowe,
- mile widziane posiadanie certyfikatów i zaświadczeń o odbyciu kursów specjalistycznych.
- ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ:
Zadania główne:
- Kompleksowa obsługa zadań z zakresu dofinansowania ze środków PFRON:
- sprzętu rehabilitacyjnego, przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych,
- usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
- Obsługa WTZ w zakresie przewidzianym we właściwym rozporządzeniu w sprawie szczegółowych zasad tworzenia i finansowania warsztatów terapii zajęciowej, polegająca w szczególności na:
- przyjmowaniu wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON wraz z kompletem dokumentów dot. utworzenia WTZ czy zwiększenia liczby uczestników i rozpatrywaniu ich pod względem formalnym,
- nadzorze nad prawidłowością i terminowością prowadzonej i przekazywanej do PCPR przez WTZ dokumentacji,
- nadzorze nad realizacją przez WTZ umów dot. dofinansowania ze środków PFRON oraz współfinansowania z dotacji samorządu powiatowego,
- kontroli okresowej działalności WTZ – co najmniej raz w roku – na podstawie stosownego upoważnienia.
- Kompleksowa obsługa Programu „Aktywny Samorząd”.
- Kontrola sposobu realizacji umów w zakresie rehabilitacji społecznej.
- Udzielanie interesantom informacji o ich prawach i uprawnieniach, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz informacji o możliwości udzielenia wsparcia w oparciu o specjalistów zatrudnionych w ramach Centrum.
- Obsługa klienta niepełnosprawnego w zakresie możliwości skorzystania z programów celowych, realizowanych przez PFRON.
- Współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi, fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych oraz szeroko rozumianej pomocy społecznej.
- Współpraca z Powiatową Społeczna Radą ds. Osób Niepełnosprawnych działającą przy Staroście Kępińskim.
- Opracowywanie i przedstawianie programów, planów zadań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich udostępnienie na potrzeby Pełnomocnika Rządu, samorządu województwa i innych organów oraz jednostek.
- Stała koordynacja i wykonywanie zadań na rzecz osób niepełnosprawnych ujętych w Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych oraz Powiatowym Programie Działań Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych.
- Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności m.in. poprzez organizowanie grup wsparcia dla osób z niepełnosprawnością.
- Wspieranie rodziny z niepełnosprawnością.
- Wsparcie w procesie szkolenia i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu.
- Obsługa systemu SOW, w tym sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizowanych zadań finansowanych ze środków PFRON.
- Sporządzanie sprawozdań z realizacji Powiatowego Programu na Rzecz Osób Niepełnosprawnych.
- Tworzenie i realizacja projektów własnych oraz współpraca partnerska w projektach o zasięgu powiatowym na rzecz osób niepełnosprawnych.
- Podejmowanie działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych.
- Realizacja rządowych programów pomocy społecznej mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.
- Prowadzenie spraw z zakresu dostępności Centrum dla osób o szczególnych potrzebach, w tym wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Centrum.
- Wykonywanie obowiązków Koordynatora do Spraw Dostępności w PCPR, w szczególności:
- wykonanie inwentaryzacji obiektu budowlanego Centrum oraz określenie minimalnych wymagań w zakresie zapewnienia ich dostępności,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Centrum jako jednostki w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie,
- prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności,
- przedstawianie Dyrektorowi PCPR bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.
- sporządzanie raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora, bądź przez bezpośredniego przełożonego.
Zadania pomocnicze: współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w realizacji zadań własnych.
Zadania okresowe: sporządzanie sprawozdań.
- WARUNKI PRACY NA STANOWISKU OBJĘTYM NABOREM:
Miejsce pracy:
Praca w budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26. Budynek Urzędu wyposażony w podjazd i windę.
Stanowisko pracy:
- praca na stanowisku urzędniczym;
- praca w systemie jednozmianowym;
- praca przy komputerze, obsługa monitora ekranowego oraz urządzeń biurowych;
- zatrudnienie na umowę o pracę na pełny etat;
- przewidywany termin zatrudnienia: listopad 2025 rok.
- WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W JEDNOSTCE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł mniej niż 6%.
- WYMAGANE DOKUMENTY:
- list motywacyjny własnoręcznie podpisany;
- CV – z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach (własnoręczny podpis);
- kserokopie świadectw /dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik)
- kserokopie świadectw pracy oraz referencje;
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie;
- osoby niepełnosprawne kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność;
- oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną w związku z postępowaniem rekrutacyjnym na stanowisko urzędnicze.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostanie do przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów.
- TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, ul. Sienkiewicza 26 lub pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze „Inspektor w Zespole ds. Osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie”, w terminie do dnia 16 października 2025r. do godz. 12:00. Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie po wyżej określonym terminie podlegają odrzuceniu.
- DODATKOWE INFORMACJE:
Procedura naboru na stanowisko urzędnicze jest dwuetapowa i obejmuje:
I etap: kwalifikacja formalna – badanie złożonych ofert pod względem ich kompletności i spełnienia wymagań formalnych określonych w punktach 1,2, i 6. Do II etapu dopuszcza się osoby zakwalifikowane w I etapie.
II etap: kwalifikacja merytoryczna – obejmująca test i rozmowę kwalifikacyjną - test składający się z 10 pytań. Zakres testu obejmował będzie:
- Ustawę z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1135),
- Ustawę z dnia 5 czerwca 1989r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz.U. z 2024r. poz. 107, 1907),
- Ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. kodeks pracy (tj. z Dz.U. z 2025r. poz. 277),
- Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( U. z 2025 r. poz. 913)
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15.07.2003r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (tj. Dz.U. z 2021 poz. 857 ).
Test odbędzie się w dniu 17.10.2025r. w siedzibie PCPR przy ul. Sienkiewicza 26 o godz. 9:00. Z osobami, które uzyskały największą liczbę punktów z testu, przeprowadzona zostanie rozmowa kwalifikacyjna z Komisją Rekrutacyjną w dniu 20.10.2025r. o godz. 13:00 w siedzibie PCPR w Kępnie przy ul. Sienkiewicza 26.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie oraz na tablicy ogłoszeń w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, ul. Sienkiewicza 26.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust 1 lit. A) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych zwane dalej RODO) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024r., poz.1135)”.
Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określone w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów bez własnoręcznego podpisu nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Złożonych i nie wykorzystanych dokumentów w procesie rekrutacji PCPR Kępno nie odsyła. Kandydat może je odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji.
/-/ Zuzanna Puchalska
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie
KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU Z POSTĘPOWANIEM REKRUTACYJNYM
NA STANOWISKO URZĘDNICZE
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), przekazujemy Pani/Panu poniższe informacje związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
|
Administrator Danych |
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26 63-600 Kępno |
|
Dane kontaktowe |
Z AD można się skontaktować: tel.: (+48) 62 791 22 90 e-mail: |
|
Inspektor Ochrony Danych |
Naszym IOD jest Sebastian KOPACKI – |
|
Cele przetwarzania, podstawa prawna przetwarzania, rodzaj przetwarzanych danych osobowych |
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem konkursowym na stanowisko urzędnicze w na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO (Dz. Urz. UE. L 119 s.1) w zw. z ustawą Kodeks Pracy. |
|
Okres, przez który będą przetwarzane |
Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez: a) w przypadku kandydata, który wygrał konkurs, dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych prowadzonych przez AD i przechowywane przez 10 lat od dnia ustania stosunku pracy; b) w przypadku kandydata, który w procesie rekrutacji zakwalifikował się do końcowego etapu konkursu, dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez 5 kolejnych lat licząc od roku następnego, w którym miał miejsce nabór na wolne stanowisko; c) w przypadku kandydata, który w procesie rekrutacji nie zakwalifikował się do żadnego etapu dokumenty aplikacyjne będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych. |
|
Odbiorcy danych Podmiot przetwarzający |
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty na ich pisemny i umotywowany wniosek z wyłączeniem sytuacji, gdy ich ujawnienie mogłoby stanowić istotne naruszenie Pani/ Pana dóbr osobistym oraz organy państwowe i samorządu terytorialnego na mocy obowiązującego prawa. |
|
Prawa osoby, której dane dotyczą |
Posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; Nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych ze względu na brak przesłanek wskazanych w art. 21 ust. 1 RODO. |
|
Dodatkowe informacje |
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym związanym z udziałem w postępowaniu rekrutacyjnym; konsekwencją niepodania określonych danych uniemożliwiają rozpatrzenie aplikacji związanej z postepowaniem rekrutacyjnym. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. Więcej informacji na temat przetwarzania przez Nas Państwa danych osobowych można znaleźć na stronie www Urzędu
|
/-/ Zuzanna Puchalska
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie
| Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
|---|---|---|---|---|
| Kategoria: Inne | ||||
| doc | 2025-10-06 |
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.doc
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 20
|
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.doc 40KB | - |