Strona główna/Menu Przedmiotowe/Nabór pracowników/Ogłoszenia o naborze/Ogłoszenie o naborze kandydatów na wolne stanowisko (..)

Ogłoszenie o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze: Inspektor w Zespole ds. Osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie

Ogłoszenia o naborze 6 Października 2025

Dyrektor

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:

Inspektor w Zespole ds. Osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie

Oferta Nr:  PCPR.1101.1.2025  z dnia 06.10.2025r.

 

  1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
  • wykształcenie:
  1. konieczne: wyższe
  • doświadczenie (staż pracy):
  1. konieczne: 3 lata,
  2. preferowane: 3 lata pracy; doświadczenie związane w pracy administracyjnej w jednostkach pomocy społecznej, doświadczenie związane w pracy z klientami z niepełnosprawnością
  • umiejętności zawodowe:
  1. konieczne: biegła znajomość obsługi komputera, dobra znajomość obsługi programu SOW, znajomość przepisów: Kodeks Postepowania Administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  2. preferowane: dyspozycyjność, umiejętność pracy pod presją czasu, dobra organizacja pracy własnej, umiejętność logicznego myślenia, gotowość do podnoszenia swoich kwalifikacji
  • inne wymagania niezbędne:
  1. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. brak prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.

 

  1. WYMAGANIA DODATKOWE:
  • znajomość przepisów prawa: wiedza z zakresu podstawowych regulacji prawnych związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego, ustawą o samorządzie powiatowym, ustawy o dostępie do informacji publicznej, Prawo zamówień publicznych,
  • komunikatywność, kreatywność i umiejętność działania pod presją czasu, wysoka kultura osobista,
  • dokładność i skrupulatność, rzetelność, sumienność, terminowość, odpowiedzialność w wykonywaniu obowiązków, lojalność, dyskrecja, odporność na sytuacje stresowe,
  • mile widziane posiadanie certyfikatów i zaświadczeń o odbyciu kursów specjalistycznych.

 

  1. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ:

Zadania główne:

  • Kompleksowa obsługa zadań z zakresu dofinansowania ze środków PFRON:
  1. sprzętu rehabilitacyjnego, przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych,
  2. usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
  • Obsługa WTZ w zakresie przewidzianym we właściwym rozporządzeniu w sprawie szczegółowych zasad tworzenia i finansowania warsztatów terapii zajęciowej, polegająca w szczególności na:
  1. przyjmowaniu wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON wraz z kompletem dokumentów dot. utworzenia WTZ czy zwiększenia liczby uczestników i rozpatrywaniu ich pod względem formalnym,
  2. nadzorze nad prawidłowością i terminowością prowadzonej i przekazywanej do PCPR przez WTZ dokumentacji,
  3. nadzorze nad realizacją przez WTZ umów dot. dofinansowania ze środków PFRON oraz współfinansowania z dotacji samorządu powiatowego,
  4. kontroli okresowej działalności WTZ – co najmniej raz w roku – na podstawie stosownego upoważnienia.
  • Kompleksowa obsługa Programu „Aktywny Samorząd”.
  • Kontrola sposobu realizacji umów w zakresie rehabilitacji społecznej.
  • Udzielanie interesantom informacji o ich prawach i uprawnieniach, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz informacji o możliwości udzielenia wsparcia w oparciu o specjalistów zatrudnionych w ramach Centrum.
  • Obsługa klienta niepełnosprawnego w zakresie możliwości skorzystania z programów celowych, realizowanych przez PFRON.
  • Współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi, fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych oraz szeroko rozumianej pomocy społecznej.
  • Współpraca z Powiatową Społeczna Radą ds. Osób Niepełnosprawnych działającą przy Staroście Kępińskim.
  • Opracowywanie i przedstawianie programów, planów zadań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich udostępnienie na potrzeby Pełnomocnika Rządu, samorządu województwa i innych organów oraz jednostek.
  • Stała koordynacja i wykonywanie zadań na rzecz osób niepełnosprawnych ujętych w Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych oraz Powiatowym Programie Działań Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych.
  • Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności m.in. poprzez organizowanie grup wsparcia dla osób z niepełnosprawnością.
  • Wspieranie rodziny z niepełnosprawnością.
  • Wsparcie w procesie szkolenia i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu.
  • Obsługa systemu SOW, w tym sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizowanych zadań finansowanych ze środków PFRON.
  • Sporządzanie sprawozdań z realizacji Powiatowego Programu na Rzecz Osób Niepełnosprawnych.
  • Tworzenie i realizacja projektów własnych oraz współpraca partnerska w projektach o zasięgu powiatowym na rzecz osób niepełnosprawnych.
  • Podejmowanie działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych.
  • Realizacja rządowych programów pomocy społecznej mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.
  • Prowadzenie spraw z zakresu dostępności Centrum dla osób o szczególnych potrzebach, w tym wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Centrum.
  • Wykonywanie obowiązków Koordynatora do Spraw Dostępności w PCPR, w szczególności:
  1. wykonanie inwentaryzacji obiektu budowlanego Centrum oraz określenie minimalnych wymagań w zakresie zapewnienia ich dostępności,
  2. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  3. monitorowanie działalności Centrum jako jednostki w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie,
  4. prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności,
  5. przedstawianie Dyrektorowi PCPR bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.
  6. sporządzanie raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora, bądź przez bezpośredniego przełożonego.

Zadania pomocnicze: współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w realizacji zadań własnych.

Zadania okresowe: sporządzanie sprawozdań.

 

  1. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU OBJĘTYM NABOREM:

Miejsce pracy:

Praca w budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26. Budynek Urzędu wyposażony w podjazd i windę.

Stanowisko pracy:

  • praca na stanowisku urzędniczym;
  • praca w systemie jednozmianowym;
  • praca przy komputerze, obsługa monitora ekranowego oraz urządzeń biurowych;
  • zatrudnienie na umowę o pracę na pełny etat;
  • przewidywany termin zatrudnienia: listopad 2025 rok.

 

  1. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W JEDNOSTCE:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł mniej niż 6%.

 

  1. WYMAGANE DOKUMENTY:
  • list motywacyjny własnoręcznie podpisany;
  • CV – z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach (własnoręczny podpis);
  • kserokopie świadectw /dyplomów potwierdzających wykształcenie;
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik)
  • kserokopie świadectw pracy oraz referencje;
  • kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie;
  • osoby niepełnosprawne kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność;
  • oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną w związku z postępowaniem rekrutacyjnym na stanowisko urzędnicze.

W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostanie do przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów.

 

  1. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, ul. Sienkiewicza 26 lub pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze „Inspektor w Zespole ds. Osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie”, w terminie do dnia 16 października 2025r. do godz. 12:00. Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie po wyżej określonym terminie podlegają odrzuceniu.

 

  1. DODATKOWE INFORMACJE:

Procedura naboru na stanowisko urzędnicze jest dwuetapowa i obejmuje:

I etap: kwalifikacja formalna – badanie złożonych ofert pod względem ich kompletności i spełnienia wymagań formalnych określonych w punktach 1,2, i 6. Do II etapu dopuszcza się osoby zakwalifikowane w I etapie.

II etap: kwalifikacja merytoryczna – obejmująca test i rozmowę kwalifikacyjną - test składający się z 10 pytań. Zakres testu obejmował będzie:

  • Ustawę z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1135),
  • Ustawę z dnia 5 czerwca 1989r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz.U. z 2024r. poz. 107, 1907),
  • Ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. kodeks pracy (tj. z Dz.U. z 2025r. poz. 277),
  • Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( U. z 2025 r. poz. 913)
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15.07.2003r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (tj. Dz.U. z 2021 poz. 857 ).

Test odbędzie się w dniu 17.10.2025r. w siedzibie PCPR przy ul. Sienkiewicza 26 o godz. 9:00.  Z osobami, które uzyskały największą liczbę punktów z testu, przeprowadzona zostanie rozmowa kwalifikacyjna z Komisją Rekrutacyjną w dniu 20.10.2025r. o godz. 13:00 w siedzibie PCPR w Kępnie przy ul. Sienkiewicza 26.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie oraz na tablicy ogłoszeń w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, ul. Sienkiewicza 26.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych  w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust 1 lit. A) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych zwane dalej RODO) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024r., poz.1135)”.

Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określone w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów bez własnoręcznego podpisu nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Złożonych i nie wykorzystanych dokumentów w procesie rekrutacji PCPR Kępno nie odsyła. Kandydat może je odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji.

 /-/ Zuzanna Puchalska

Dyrektor

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie

 

KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU Z POSTĘPOWANIEM REKRUTACYJNYM
NA STANOWISKO URZĘDNICZE

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), przekazujemy Pani/Panu poniższe informacje związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych. 

Administrator Danych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie

ul. Sienkiewicza 26

63-600 Kępno

Dane kontaktowe

Z AD można się skontaktować:

tel.: (+48) 62 791 22 90

e-mail:  

Inspektor Ochrony Danych

Naszym IOD jest Sebastian KOPACKI –

Cele przetwarzania, podstawa prawna przetwarzania, rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem konkursowym na stanowisko urzędnicze w na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO (Dz. Urz. UE. L 119 s.1) w zw. z ustawą Kodeks Pracy.

Okres, przez który będą przetwarzane

Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez:

a) w przypadku kandydata, który wygrał konkurs, dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych prowadzonych przez AD i przechowywane przez 10 lat od dnia ustania stosunku pracy;

b) w przypadku kandydata, który w procesie rekrutacji zakwalifikował się do końcowego etapu konkursu, dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez 5 kolejnych lat licząc od roku następnego, w którym miał miejsce nabór na wolne stanowisko;

c) w przypadku kandydata, który w procesie rekrutacji nie zakwalifikował się do żadnego etapu dokumenty aplikacyjne będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

Odbiorcy danych

Podmiot przetwarzający

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty na ich pisemny i umotywowany wniosek z wyłączeniem sytuacji, gdy ich ujawnienie mogłoby stanowić istotne naruszenie Pani/ Pana dóbr osobistym oraz organy państwowe i samorządu terytorialnego na mocy obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Posiada Pani/Pan:

−         na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

−         na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;

−         na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 

−         prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

Nie przysługuje Pani/Panu:

−         w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

−         prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

−         prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych ze względu na brak przesłanek wskazanych w art. 21 ust. 1 RODO.

Dodatkowe informacje

Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym związanym z udziałem w postępowaniu rekrutacyjnym; konsekwencją niepodania określonych danych uniemożliwiają rozpatrzenie aplikacji związanej z postepowaniem rekrutacyjnym.

W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.

Więcej informacji na temat przetwarzania przez Nas Państwa danych osobowych można znaleźć na stronie www Urzędu

 

 /-/ Zuzanna Puchalska

Dyrektor

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Inne
doc 2025-10-06 Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.doc
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 20
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.doc 40KB -
Rejestr zmian wiadomości
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry