Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2021-09-24 12:50:58
Redaktor: Żurecka Lidia
Opis: Modyfikacja treści strony

Informujemy o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego online

Klikając w ikonę "Tłumacz Migam" mogą Państwo rozpocząć rozmowę. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem połączenia wideo na komputerze/tablecie/telefonie Klienta. Tłumacz języka migowego, widoczny na ekranie będzie pośredniczył w rozmowie Klient-Urzędnik na interesujący Państwa temat w zakresie spraw realizowanych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie. Usługa dostępna jest w godzinach pracy urzędu tj. od poniedziałku do piątku, od 7:30 do 15:30.

Tłumacz Migam

Minimalne warunki techniczne: każde urządzenie typu komputer/tablet/telefon z dostępem do Internetu, wyposazone w kamerę i mikrofon, z zainstalowaną aktualną przeglądarką: Chrome, Firefox, Opera, Safari, Edge lub Canary. Usługa działa równiez na urządzeniach mobilnych z systemem Android jak i iOS.

Informacja dla osób uprawnionych

Główna siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie (PCPR) znajduje się w budynku przy ul. Sienkiewicza 26, gdzie swoje biuro ma Dyrektor, Zastępca Dyrektora, Zespół ds. Finansowo-Księgowych, Zespół ds. Organizacyjno-Administracyjnych i Prawnych oraz Zespół ds. Świadczeń, Pomocy Instytucjonalnej i Projektów.

Ponadto w budynku tym mieszczą się następujące Zespoły:

Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych, w którym osoba niepełnosprawna może skorzystać z :

  1. dofinansowania ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) do:
    • likwidacji barier architektonicznych,
    • likwidacji barier technicznych i w komunikowaniu się,
    • turnusów rehabilitacyjnych,
    • środków pomocniczych i ortopedycznych,
    • sprzętu rehabilitacyjnego,
    • sportu, kultury i rekreacji osób niepełnosprawnych, a także kompleksowej obsługi programów PFRON kierowanych indywidualnie do osób niepełnosprawnych.

Zespół ds. Pieczy Zastępczej, którego najważniejszymi zadaniami są:

  1. pozyskiwanie, szkolenie i kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do pełnienia funkcji rodziny zastępczej,
  2. zapewnienie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą poprzez:   szkolenia, grupy wsparcia, rodziny pomocowe, wolontariuszy, koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, poradnictwo i terapię,
  3. zapewnienie pomocy i wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.

Zespół Interwencji Kryzysowej, którego celem głównym jest udzielanie specjalistycznego poradnictwa na rzecz osób i rodzin będących w stanie kryzysu przez psychologa, prawnika oraz pracownika socjalnego.

Zespół Wsparcia Rodziny, w ramach którego funkcjonują:

  1. zajęcia socjoterapeutyczne,
  2. gabinet psychologiczny dla osób dorosłych i dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej,
  3. gabinet logopedyczny dla osób dorosłych i dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej,
  4. placówka wsparcia dziennego prowadzona w formie pracy podwórkowej.

Przy PCPR działa także Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kępnie.

W ramach zadań Zespołu osoby niepełnosprawne mogą uzyskać:

  1. orzeczenia o niepełnosprawności dla osób, które nie ukończyły 16 roku życia,
  2. orzeczenia o stopniu niepełnosprawności dla osób, które ukończyły 16 rok życia,
  3. orzeczenia o stopniu niepełnosprawności do ulg i uprawnień w trybie uproszczonym (dotyczy osób posiadających ważne orzeczenie innych organów),
  4. legitymację osoby niepełnosprawnej,
  5. kartę parkingową dla osoby niepełnosprawnej.

Transkrypcja PJM

Przepraszamy ale Twoja przeglądarka nie potrafi odtwarzać filmów. Nie przejmuj się, bo możesz go stąd pobrać i oglądać za pomocą swojego ulubionego odtwarzacza!

Komunikacja PCPR w Kępnie

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z trzydniowym wyprzedzeniem i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Część pracowników Centrum została przeszkolona na poziomie elementarnym ze znajomości polskiego języka migowego (PJM) oraz systemu językowo-migowego (SJM).

KROK 1. Wybierz preferowany przez siebie sposób komunikacji

Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej i chcąca skorzystać z osobistej pomocy tłumacza może wybrać jedną z form kontaktu:

  • e-mail pod adres : pcpr_kepno@kepno.com.pl;
  • telefon pod numer: 62 79 122 90 (korzystając z osoby przybranej) i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Zgłoszenie powinno zawierać:

  • imię i nazwisko osoby zainteresowanej;
  • propozycję terminu;
  • krótkie określenie sprawy;
  • kontakt zwrotny, na który zostanie nadesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.

W zgłoszeniu zaznacz koniecznie czy komunikujesz się w polskim języku migowym (PJM), systemie językowo-migowym (SJM) czy sposobie komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).

KROK 2 Po wyborze formy kontaktu wyślij zgłoszenie

Zgłoszenia przesłane faksem lub pocztą elektroniczną, w dni wolne lub poza godzinami pracy Centrum będą rejestrowane i potwierdzane, w pierwszy dzień roboczy następujący po dacie odbioru maila lub faksu.

Termin umówienia spotkania zależy od aktualnej dostępności tłumacza. O miejscu i terminie osobistego spotkania z tłumaczem w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, poinformuje w dniu rejestracji na adres e-mail lub numer telefonu podany przez osobę zainteresowaną w zgłoszeniu.

KROK 3 Przyjdź w umówione miejsce o umówionej porze

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.

Transkrypcja PJM

Przepraszamy ale Twoja przeglądarka nie potrafi odtwarzać filmów. Nie przejmuj się, bo możesz go stąd pobrać i oglądać za pomocą swojego ulubionego odtwarzacza!
Drukuj
Zamknij