Biuletyn Informacji Publicznej - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie
Data wytworzenia: | 2021-09-24 12:50:58 |
---|---|
Redaktor: | Żurecka Lidia |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Klikając w ikonę "Tłumacz Migam" mogą Państwo rozpocząć rozmowę. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem połączenia wideo na komputerze/tablecie/telefonie Klienta. Tłumacz języka migowego, widoczny na ekranie będzie pośredniczył w rozmowie Klient-Urzędnik na interesujący Państwa temat w zakresie spraw realizowanych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie. Usługa dostępna jest w godzinach pracy urzędu tj. od poniedziałku do piątku, od 7:30 do 15:30.
Minimalne warunki techniczne: każde urządzenie typu komputer/tablet/telefon z dostępem do Internetu, wyposazone w kamerę i mikrofon, z zainstalowaną aktualną przeglądarką: Chrome, Firefox, Opera, Safari, Edge lub Canary. Usługa działa równiez na urządzeniach mobilnych z systemem Android jak i iOS.
Główna siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie (PCPR) znajduje się w budynku przy ul. Sienkiewicza 26, gdzie swoje biuro ma Dyrektor, Zastępca Dyrektora, Zespół ds. Finansowo-Księgowych, Zespół ds. Organizacyjno-Administracyjnych i Prawnych oraz Zespół ds. Świadczeń, Pomocy Instytucjonalnej i Projektów.
Ponadto w budynku tym mieszczą się następujące Zespoły:
Zespół Interwencji Kryzysowej, którego celem głównym jest udzielanie specjalistycznego poradnictwa na rzecz osób i rodzin będących w stanie kryzysu przez psychologa, prawnika oraz pracownika socjalnego.
Przy PCPR działa także Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kępnie.
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z trzydniowym wyprzedzeniem i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.
Część pracowników Centrum została przeszkolona na poziomie elementarnym ze znajomości polskiego języka migowego (PJM) oraz systemu językowo-migowego (SJM).
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej i chcąca skorzystać z osobistej pomocy tłumacza może wybrać jedną z form kontaktu:
W zgłoszeniu zaznacz koniecznie czy komunikujesz się w polskim języku migowym (PJM), systemie językowo-migowym (SJM) czy sposobie komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).
Zgłoszenia przesłane faksem lub pocztą elektroniczną, w dni wolne lub poza godzinami pracy Centrum będą rejestrowane i potwierdzane, w pierwszy dzień roboczy następujący po dacie odbioru maila lub faksu.
Termin umówienia spotkania zależy od aktualnej dostępności tłumacza. O miejscu i terminie osobistego spotkania z tłumaczem w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, poinformuje w dniu rejestracji na adres e-mail lub numer telefonu podany przez osobę zainteresowaną w zgłoszeniu.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.